Matbordsstolsångest

Dammit! Vi ska köpa 6 stolar till ”the master table” (matbordet) och det är ett jäkla velande. Efter att ha scannat av marknaden g.r.u.n.d.l.i.g.t så har vi följande alternativ:

1. Stolen Tore från EM med ekben och svart tyg i nåt mocka-liknande material. Nackdelar: den passar egentligen inte med stilen på bordet, men det kan ju å andra sidan bli en häftig kontrast. Jag avskyr att den har en ”bulle” uppe på stolsryggen, skulle helst bara vilja hyvla bort den (!). Jag tror inte tyget är avtagbart och det rimmar illa med kladdiga små barnfingrar… Fördelar: sittkomforten samt att den inte är så vanlig. Matplatsen blir mer ”ombonad” med den här stolen, helt klart. Dessutom till ett helt ok pris. Mr D:s favorit. 995:-

2. Stolen Peppar från Mio. Skulle vara klockren om sitsen vore svart istället för brun och den inte var så satans dyr. Min absoluta favorit. 1250:-

3. Dom här stolarna som jag inte har en aning om vad de heter, vart de säljs eller vad de kostar. (???) Om någon därute vet, så tipsa mig genast! Vill ha!

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Kommentera

